Handelsbetingelser
Køb hos Boutique Mary
Der er ikke indgået en bindende købeaftale med Boutique MARY, før du har modtaget en ordrebekræftelse fra Boutique MARY.
Boutique MARY opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.
Priser
Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner, hvor intet andet nævnes.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.
Der tages forbehold for:
- Valutaændringer
- Force majeure
- Leveringssvigt
- Afgiftsændringer
- Udsolgte varer og trykfejl
Salg generelt
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet er den gældende bestillingspris.
Særligt om butikssalg
Butikssalg: køb som er foretaget i en af vores fysiske butikker.
Ved butikssalg er der INGEN kontant returret, da man har lejlighed til, at undersøge varen inden overdragelsen/risikoovergangen sker.
Varen skal tilbageleveres i original og ubrudt emballage, da varen efterfølgende skal kunne sælges som ny.
Levering
Der tages forbehold for udsolgte varer og forsinkelser hos Boutique MARY's leverandører.
Afbestillinger
Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør dette som udgangspunkt ske ved at fremsende en e-mail mærket " Afbestilling " samt med angivelse af bestillingstidspunkt og ordrenummer.
Har du modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten " Afbestilling ! " indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 16 samme dag, som bestillingen er foretaget.
Betaling
De mulige betalingsmåder er:
- Dankort
- Diners Club
- Efterkrav
- Efter aftale (kun erhverv)
- Handelsfinans
- Kontant (kun butikssalg)
Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling.
Betalingsmåde 'EFTER AFTALE' kan kun benyttes af virksomheder og offentlige institutioner, og kun såfremt du i forvejen har opnået en betalingsaftale med Boutique MARY. Ønsker du en sådan aftale kan det for private virksomheder ske her og for offentlige virksomheder ske her.
Reklamationsret
Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos Boutique MARY. Forskellen på reklamationsret og garanti kan ses under Køberegler. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen.
Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted.
Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.
Anvendelse af reklamationsretten
Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Boutique MARY inden rimelig tid efter varens modtagelse.
Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.
Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage vil blive ompakket og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Boutique MARY’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.
Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Boutique MARY .
Returvarer som ikke indeholder fejl
Ved returnering af defekte eller forkerte varer til Boutique MARY, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.
Testgebyret er 200 pr. halve time inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.
Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Medfølger der tilbehør, som ikke umiddelbart fremgår på det medsendte RMA skema (reklamationsskema), kan Boutique MARY ikke gøres ansvarlig for eventuel bortkomst af disse effekter.
Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.
Forsvarlig returnering
Alle produkter, der returneres til Boutique MARY skal være forsvarligt indpakket.
Boutique MARY anbefaler, at varen returneres via GLS eller PostNord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i GLS eller PostNords system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Boutique MARY. Yderligere har kunden mulighed for at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.
Er du i tvivl
Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Boutique MARY, at du retter henvendelse til vores kundeservice på mail
shop@mary.dk eller på telefon 97 41 04 15
Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende
Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation:
• Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende
• Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode
• Boutique MARY forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt
o Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
o Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.
Køberegler
1. Reklamationsret
2. Garanti
3. Ombytningsret
4. Rimelig tid
5. Formodningsreglen
Reklamationsret
Reklamationsretten er kundens ret til at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Kunden har to år til at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgerens ansvar. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, de efterfølgende 1½ år ligger hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret.
Garanti
Garanti er en særlig aftale, der indgås mellem køber og sælger. Hvis kunden og sælgeren enes om, at der skal være en garanti på to år for en vare, så kan kunden i denne periode klage over alle typer af fejl og mangler. Det er i dette tilfælde sælgers ansvar at bevise, at fejlen skyldes mislighold fra kundens side. Garanti er ikke kundens lovfæstede ret.
Ombytningsret
Forbrugeren kan som udgangspunkt kræve at få ombyttet en vare i stedet for at acceptere sælgers tilbud om at få varen repareret. Det var omvendt indtil 1 januar 2002. Der er dog et meget vigtigt forbehold: Forbrugeren kan kun kræve ombytning, hvis ikke kravet påfører sælger uforholdsmæssige omkostninger i forhold til en reparation.
Rimelig tid
I den nye købelov har forbrugeren altid to måneder til at reagere efter at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne.
Formodningsreglen
Den sidste væsentlige ændring af købeloven, er den såkaldte formodningsregel, der betyder, at inden for de første seks måneder efter et køb formodes det, at fejlen var til stede ved købet. Rent praktisk betyder reglen, at forbrugerne sikres en lempeligere bevisbyrde inden for de første seks måneder og medfører, at forbrugeren indenfor de første 6 måneder har lettere ved at få varen ombyttet.
Fortrydelsesret
1. 365 dages fortrydelsesret
2. Sådan returnerer du varen
3. Forsvarlig returnering
4. Er du i tvivl
365 dages fortrydelsesret
I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet har forbrugeren 365 dages fortrydelsesret.
Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 365 dage tilbagebetaler vi varens pris.
For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til Postdanmark eller anden fragtmand senest 365 dage efter modtagelsen.
Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af Boutique MARY ud fra en mulig salgsværdi.
Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor du ud fra en vurdering foretaget af Boutique MARY, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes.
Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren.
Boutique Mary returnerer beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 12c.
Sådan returnerer du varen
Der er tre måder hvorpå du kan returnere varen på:
Du kan nægte at modtage varen fra postvæsnet.
o I denne sammenhæng beder vi dig om, at gøre postvæsnet opmærksom på, at du straks kan returnere varen til .
Du kan modtage varen fra postvæsnet og efterfølgende inden for de 14 dage, returnere varen til .
o I denne sammenhæng skal du vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos Boutique MARY .
Du kan aflevere varen i en af vores fysiske butikker indenfor 14 dage. Husk at medbringe en kopi af fakturaen for de købte varer. Find den nærmeste Boutique Mary her
Returadresse til webshoppen er følgende:
Boutique MARY
v/ FashionShopping
Niels P Thomsens Vej 3
7500 Holstebro
CVR: 31 32 73 69
Mærk pakken "Fortrydelsesret" og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos Boutique MARY. Beløbet returneres ved check udstedt til personen, som fremgår af købsfakturaen.
Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning! Boutique MARY anbefaler, at varen returneres via GLS eller PostNord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i GLS eller PostNords system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Boutique MARY. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.
Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Boutique MARY.
Forsvarlig returnering
Alle produkter, der returneres til Boutique MARY skal være forsvarligt indpakket.
Boutique Mary anbefaler, at varen returneres via GLS eller PostNord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i GLS eller PostNords system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Boutique MARY. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.
Er du i tvivl
Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Boutique Mary, at du retter henvendelse til vores kundeservice på mail
shop@mary.dk eller på telefon 97 41 04 15.